En odlingslott!

5 Maj

20130505-232609.jpg

Denna odlingslott ligger precis nedanför skidbacken vid Bräntberget i Umeå, och ska brukas av mig från och med nu – hurra! Dock såg den vid ett första ögonkast inte särskilt peppad ut på livet, men det ska jag försöka ändra på.

Huvudplanen är att odla morötter, potatis och ärtskidor, men även jordgubbar och sallad vore trevligt. Och så vill jag ha lite blommor någonstans i smeten, men vi får väl se hur det går. Myra ska få en egen hörna att påta i tänkte jag.

3 svar to “En odlingslott!”

  1. tove 08 maj 2013 den 9:28 #

    Grattis! Hur fick du den? Har du redan börjat förså nåt?? Spännande!

  2. Maria 08 maj 2013 den 12:52 #

    Fick den efter att ha köat hos Åran odlarförening i minst ett år. De har ca 100 lotter vid Bräntberget. Hyran per lott är bara 200:- per år, och då ingår gödsel samt åtkomst till redskapsboden och även vattenkannor. Vi kan cykla dit nån kväll tillsammans så du får kika 🙂

    Kommer nog inte behöva förså i lotten, tänkte stoppa frön, potatis etc direkt ned i jorden.

    • tove 08 maj 2013 den 20:55 #

      Ah okej! Låter bra! Inte så värst lång kötid heller egentligen. Ja, jag cyklar gärna dit nån kväll… Idag har jag planterat några olika frön… Ska nog skriva om det på bloggen snart! 🙂

Lämna en kommentar