30 days of yoga – uppdatering dag 25

5 Apr

Ja hörni det har gått lite trögt med yogandet, har dels varit megaförkyld och dels prioriterat annat kvällstid. Men eftersom jag nu är så nära målet med 30 dagar yoga så tänkte jag försöka spurta lite.

De pass som tagit 30 min eller strax över har känts lite för långa för min kvällsrutin. Oftast står jag inte redo på mattan förrän tjugo över åtta, och med ett 30 min långt pass + savasana i minst 20% av tiden, dvs minst 6 min, så klockar jag allt som oftast in strax innan nio. Då är jag i princip så trött att jag är redo för sängen, och har en känsla av att jag ”missat” en hel timme. En slags stress som får mig att bli låg. Däremot om jag står på mattan tio över åtta, och yogar i 20 min totalt (inkl savasana) så klockar jag in på ca halv nio eller tjugo i nio, vilket gör att jag har ”massor” av tid för annat (sticka, läsa, baka, sy eller kika på film). Därför kommer jag efter utmaningen är över att hålla mig till max 20 min på mattan. Men känner jag för att köra ett långpass yin på 60 min emellanåt kommer jag såklart göra det.

 IMG_20160405_213902Katten Lego lika yogaintresserad som jag🙂

2 svar to “30 days of yoga – uppdatering dag 25”

  1. ekomammaistan 06 april 2016 den 21:03 #

    Bra jobbat att vara på dag 25! Jag gjorde pass 11 igår (startade 14 februari), men då har jag yogat ett par gånger på gym etc så har gjort några fler pass, men alla sjukdomar etc har gjort att jag inte orkat. Hoppas kunna fortsätta i högre tempo nu bara!

    • Maria 06 april 2016 den 22:01 #

      Men heja!!
      Tycker du som jag att de kortare passen är bättre? Iaf längdmässigt? Önskar nästan att jag betygsatt alla pass så jag kunde gå tillbaka efter utmaningen och repetera de pass jag gillat bäst.

Kommentera

