Tvättbara bomullsrondeller med tryck

2 Mar

IMG_20160301_190549

Eftersom jag är en van sminkanvändare förbrukar jag makeup-rondeller i hiskelig fart. Bästa inköpet på länge var med andra ord 10-packet med rengöringspads från Imse Vimse som jag köpte för 1,5 år sedan men som nu börjar sloka i utseende och struktur.

Nu har jag testat en annan sorts rondeller, denna gång med superfint tryck på ena sidan och frotté på andra sidan. Jag valde 7 st rondeller från Made by Ewa Christina med My Little Pony-motiv, och det känns som att ha ett gäng karameller liggandes i badrummet :)  Funkar t o m bättre att rengöra huden med än vanliga engångsrondeller som har lätt för att fnasa sönder. Dessa håller betydligt bättre.

Från samma företag köpte jag även ett gäng återanvändningsbara tygbindor, även dessa med en massa olika roliga tyger att välja mellan. Varför inte en grön nattbinda med ett gäng dinosar på liksom?

Fram för ännu fler tygalternativ i engångsdjungeln!

 

Kommentera

