Snabb update från odlingslotten! Löken gror!

26 Maj

IMG_20150514_144543

Har haft en hel del tid att ägna mig åt lotten på sistone! Min lottkompanjon och jag har vänt på en massa jord och hunnit rensa jordgubbslandet. Nu har jag påbörjat att gröva upp potatislandet så det ska sättas potatis innan veckans slut.

IMG_20150524_111329

Löken är i jorden och har börjat gro. På bilden är det schalottenlök, men jag har även satt rödlök och vanlig gul lök. Det är alltså sättlökar jag använt mig av, som jag köpt på lösvikt under Trädgårdsmässan🙂

Känns jättehärligt med lotten i år, att faktiskt ha tid och en arbetskamrat som hjälper en.

I nästa inlägg berättar jag mer om potatis och hur jag gör med obrukad mark som jag vill göra brukbar!

Kommentera

