Fröer på väg!

9 Mar

Nu har äntligen årets fröbeställning gått iväg, men eftersom både jag och min odlingskompanjon Emma hade över så hiskeligt mycket fröer från förra året så blev det faktiskt bara en enda ynklig tomatfröbeställning från min sida.

Även i år beställde jag från Runåbergs fröer eftersom alla deras fröer är ekologiska. Det är den buskiga tomatsorten ”Whippersnapper” som jag satsar på även i år eftersom den växte snabbt och bra och gav goda små tomater, perfekta för vår balkong i söderläge.

Nu hoppas jag att fröna landar snabbt så jag får börja årets försådd!

2 svar to “Fröer på väg!”

  1. Västerbotthen 19 april 2015 den 20:04 #

    Här ska också börja försås! Har följt din blogg till och från – har alltid trott att du var som jag var, Malmöbaserad! Nu letade jag efter liknande bloggare som jag från Umeå och fattade att du är Umebaserad! Himla kul!

    • Maria 20 april 2015 den 15:21 #

      Åh vad kul med en följare! Är lite inaktiv nuförtiden, men ambitionen finns att skriva mer. Det ser ju ljust ut nu, när nästan all snö försvunnit och så! Tack vare ditt inlägg blev jag sporrad att skriva lite om hur det går med försådden här hemma och vad jag planerar att så härnäst, så keep coming back🙂 Ska spana in din blogg nu på en gång🙂
      /Maria

Kommentera

