Chia fresca och första löpturen på 1,5 år

5 Okt

chiafresca

Så var det gjort! Första löpturen på 1,5 år! Den bestod i 5 min uppvärmande promenad och sedan varvade jag ca 20 sek gång, 20 sek lätt jogg resterande 15 min. Ville absolut inte gå ut hårdare än så, för musklerna äro inte redo för någon massivare träning ännu. Och som småbarnsförälder är 20 min rätt så perfekt, med 10 min efteråt till lite stretch & en snabb dusch.

Innan löpturen rörde jag ihop en chia fresca (energidrink) som fick stå till sig i kylen innan den sveptes direkt efteråt.

Chia fresca

2,5 dl vatten

1 msk chiafrön

1 skvätt agavesirap

1 skvätt citronjuice

Rör ihop i ett glas eller en flaska och låt dra minst 10 min. Drick och förfriska dig med denna naturliga energidrink efter träningspasset!

 

Ett svar to “Chia fresca och första löpturen på 1,5 år”

  1. ekomammaistan 06 oktober 2014 den 20:16 #

    Heja heja att komma igång med löpningen.🙂

Kommentera

