Raw bovetegröt

14 Maj

Bovetegröt

Bovetegröt känns nyttigt och bra, men tycker tyvärr inte det smakar så gott i kokt tillstånd. Rått däremot!

Raw bovetegröt (1 portion)

1,5 dl bovete blötlagt över natten (sköljs på morgonen)
2 dl bär
agavesirap eller annan sötning

Mixa och toppa med valfria nötter, torkad frukt och/eller bär. Nötmjölk smakar gott till!

2 svar to “Raw bovetegröt”

  1. my GOOD resolution 15 maj 2014 den 7:45 #

    Spännande! Jag brukar göra kokt bovetegröt med mandel och fikon som jag gillar att äta till frukost men den här versionen var ny för mig. Känns onekligen lite mer somrigt med en raw-variant så det ska jag pröva! Tack för tipset!

    Ida

  2. milla 29 juli 2014 den 13:43 #

    Vad spännande:) Bovete kokt kan smaka lite konstigt, men om man först sköljer bovetet i ljummet vatten några gånger och sedan låter det stå i kallvatten ca 5 min och sedan skölja igen i kallvatten, så blir det bättre när man kokar det ha gärna grönsaksbuljong i så får det en annan smak lycka till:)

Kommentera

