Hallon- och lingonshake

28 Mar

hallonlingon

Efter att via en vän hittat den inspirerande bloggen Hur bra som helst blev jag väldigt peppad på att testa en smoothie baserad på lingon hallon. För mig är lingon kopplat främst till lingonsylt, men det blev faktiskt riktigt gott i denna shake/smoothie!

Originalreceptet hittar du på bloggen här, men nedan ser du mitt något förenklade recept som ger en shake-konsistens.

Hallon- och lingonshake

1 dl frysta ekologiska lingon
1 dl frysta ekologiska hallon
2 dl ekologisk havremjölk
2 tsk sötning (en kan använda honung eller agavesirap t ex, jag använde min hemgjorda maskrossirap).
(ev 1 tsk nässelpulver)

Kör samtliga ingredienser en stund i en blender och häll upp på glas, toppa gärna med frysta bär och lite mandelspån!

Kommentera

