Testar Umeås nya Raw Food-café

30 Dec

20131230-211127.jpg

Hurra! Umeå har äntligen fått ett raw food-café! Eller en bar snarare, för det är en liten del av butiken Hälsokraft på Kungsgatan som börjat sälja raw fika, som kan intas vid en bardisk i skyltfönstret.

Bland fikat hittas smoothies och olika typer av bakverk som tryffeltårta och jordnötshjärtan för att nämna två exempel. Priserna är rätt humana, inte dyrare än icke raw-fika på vanliga caféer.

På bilden ovan ser ni en blåbärssmoothie och en mintchokladboll jag testade – och smoothien var god, men mintbollen var en riktig höjdare med krispiga raw cocoa nibs inuti. Mums! Nästa gång testar jag tryffeltårtan och en kopp Yogite.

En bonus är att Hälsokraft ska börja med raw luncher efter nyår – ny recension kommer efter jag provat dessa!

Ett svar to “Testar Umeås nya Raw Food-café”

  1. Lina Marie Iréne 31 december 2013 den 18:23 #

    Jag såg det för nån vecka sen när jag tittade in där, blev superglad!! Som du säger priserna är jättebra för att vara RAWfood café! Tror nog alla cafén i USA tex är dyrare, eftersom det är så hippt! och nyttigt! Och det är som du säger inte dyrare än vanliga caféer, utan snäppet billigare faktiskt! Nästa gång, lägg gärna upp priserna, så folk får se hur billigt det är. 😀 Om man får göra så, eller är det illegal reklam? hehe.
    Men passar verkligen blåbär och mint ihop? 😛 Jag gillar inte mint, utom i form av after eight…men nu har 3 personer sagt att de är supergoda, så måste nog prova. 😉 Men jag tycker de har lite för mkt fett i bakverken, såg det ut som. Jag var inte superimpad av jordnötshjärtat eftersom det var mest jordnötssmör och choklad, men gott var det ju. 🙂

    En idé: Du som är duktig på odling, bakning, mm. kan ju bli leverantör åt dem! 😀

Kommentera

