Baka med Fairtrade-märkt

4 Dec

fairtrade1

Nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg, och anledningen är främst att jag är så trött om kvällarna pga graviditeten. Efter middag, bus, lek och nattning är det bara en eller två timmar kvar till läggdags, och denna tid prioriteras till umgänge och att hålla hemmet i någorlunda trevligt skick.

Ikväll har jag dock avsatt tid för att ”fixa grejer vid datorn” såsom att beställa en fotokalender för 2014 till min mamma i julklapp, betala fakturan till barnyogautbildningen del 2 som jag ska gå i januari (hurra!) samt uppdatera bloggen!

När jag i år som vanligt var med i Fairtrade Challenge passade jag på att skicka in ett favvorecept till en receptsamling som jag alldeles precis idag fått hemskickad med posten! Och det är detta recept på Raw Brownies som blev mitt bidrag till samlingen.

Här kan du ladda ned receptfoldern, som även går att beställa mot en liten peng! Kanske en fin julklapp tillsammans med några fairtrademärkta ingredienser?

20131205-091924.jpg

2 svar to “Baka med Fairtrade-märkt”

  1. Minikottarna 19 december 2013 den 1:17 #

    Det lät som ett gott bidrag till receptsamlingen. Dina saffranssemlor såg också mumsiga ut.

    Och grattis till graviditeten!🙂

  2. Iris 23 maj 2014 den 14:35 #

    Hej!

    Skulle gärna vilja få kontakt med dig!

    Med vänliga hälsningar,
    Iris på Fairtrade

Kommentera

