Skörd på odlingslotten

9 Sep

20130909-212948.jpg

Efter ett långt odlingsuppehåll som helt enkelt grundar sig i att jag blivit gravid och varit hiskeligt illamående om dagar och kvällar återvände jag ikväll till lotten med mjuka förväntningar.

Lotten såg ut som en vildbevuxen äng, och potatisblasten var bland det sorgligaste jag sett i mina dagar. Men döm inte potatisen efter blasten, ska nog bli mitt nya motto!

20130909-213204.jpg

Efter en timmes grävande hade jag i min ägo 6,5 kilo Amandinepotatis samt ett gäng morötter, majrovor, sallad, grönkål och mizunekål. Hur kul som helst! Härligt att se resultat av de hårda jobbet 🙂

20130909-221013.jpg

5 svar to “Skörd på odlingslotten”

  1. Lina Marie Iréne 10 september 2013 den 22:53 #

    underbart, bra jobbat! Önskar jag hade mer tålamod och kunskap om odling. Jag har lyckats odla lite dill och tomater iaf. 🙂 Var har du odlingslotten? vad kostar det?

    • Maria 11 september 2013 den 13:38 #

      Tack! Jag kan erkänna att jag hade ungefär noll kunskap om odling – jag har bara kört på, lite trial and error och försökte läsa på lite från lånade böcker. Men det gick bra ändå 🙂
      Lotten ligger vid Bräntberget och kostar ynka 200 kr per år 🙂

      • Lina Marie Iréne 11 september 2013 den 23:36 #

        kan jag få köpa grönsaker /bär av dig? Om det blir över. 🙂

    • Maria 12 september 2013 den 9:20 #

      Om det blir över så visst! Vad är det du är ute efter?

      • Lina Marie Iréne 14 september 2013 den 22:52 #

        allt möjligt! bär, potatis, äpplen. 🙂 men kan inte ge mer än 10 kr/kg för äpplen o potatis. Mer för bär såklart! min epost är lina_starlund@hotmail.com jag bor nära kolonilotterna så kan komma och hämta där, eller att vi möts vid mariehems Centrum.

Kommentera

