Uppdatering från odlingslotten: potatis!

19 Jun

potatis

Nu var det en vecka sedan jag var och tittade till lotten vid Bräntberget, och till min glädje har det dykt upp potatisblast! Hurra! Nog för att jag inte alls satte dem såhär tätt som på fotot, men det må väl vara🙂

jordgubbsplanta
Ännu mer glädjeskutt blev det när jag såg att de nyinköpta små jordgubbsplantarna redan fått fina kart. Kul att det kommer gå att skörda redan denna sommar!

I övrigt fortsatte jag plöja min lilla ogräsåker, och fick en bit oregano att stoppa ner i jorden. Men nu är det brått att sätta resten av potatisen, så jag måste dit igen innan midsommar.

2 svar to “Uppdatering från odlingslotten: potatis!”

  1. Mary Sane 19 juni 2013 den 12:40 #

    Tips: lägg över nät eller duk på jordgubbarna så att fåglarna inte äter upp dem sen när de blir röda!

Kommentera

