Rårörda hallon och en virkad uggleögonmask

2 Maj

20130502-203100.jpg

Eftersom jag blivit förkyld och framförallt väldans hostig, tänkte jag att det vore läge för lite varm blåbärsgröt. Med receptet fanns ett tips att servera rårörda hallon till, det var himla gott! Tinade dem i en skål i mikron och rörde ned några teskedar kokossocker, som har en tredjedels GI jämfört med vanligt vitt, raffinerat socker. Ett hett tips till den som gillar att baka men vill skära ned på sockret.

20130502-204334.jpg

Blev tipsad om den sjukt söta virkade ögonmasken ovan, men då mina virkkunskaper fortfarande är på nybörjarstadiet, så väntar jag lite med masken och stickar istället klart disktrasa nr 3.

3 svar to “Rårörda hallon och en virkad uggleögonmask”

  1. Phone Therapy 24 maj 2013 den 2:02 #

    If some one wants expert view on the topic
    of running a blog after that i suggest him/her to pay a quick visit this blog, Keep up
    the fastidious work.

  2. Carola Tilljander-Strömsholm 22 oktober 2013 den 9:51 #

    Hej, vilken fin ögonmask, var kan jag hitta virkmönstret??? vore kul att pröva virka en sådan

Kommentera

