Yoga under fullmånen

24 Feb

20130224-215628.jpg

Ikväll är det fullmåne och jag gjorde nyss Moon salutations yoga via podcasten Yoga Download. Det passet är ett riktigt favoritpass nu, oavsett tid på dygnet, men det var väldigt mäktigt att göra det under fullmånens sken, vilket jag rekommenderats. Riktade yogamattan mot månen (inomhus förstås) och kände hur jag fick kraft och inspiration av den lysande vita globen. Magiskt!

På onsdag kväll ska jag leda ett par vänner genom ett Moon salutations-pass, sedan blir det kanske en Moon salutations-workshop på MyaFlow senare i vår, håller tummarna för det!

6 svar to “Yoga under fullmånen”

  1. Soleil 24 februari 2013 den 23:03 #

    Låter underbart! Jag som inte yogat än idag, kanske ska göra det nu. Tack för inspiration. Om shanti❤

    • Maria 24 februari 2013 den 23:07 #

      Gör det! Googla på Yoga Download Moon salutations så hittar du podcasten🙂

  2. Mor Natalia 25 februari 2013 den 19:08 #

    Låter som ngt jag vill testa. Har haft svårt att komma igång med yogan och känner hur kroppen fullkomligt skriker efter yoga. Speciellt eftersom jag har börjat plugga till ssk nu under våren…behöver få in yogan i mitt liv känner jag…önskar man kunde få hjälp med att komma igång..:/

    • Maria peppen 25 februari 2013 den 21:15 #

      Att komma igång är knepigt, jag vet. Men dessa podcasts är alla bara ca 25 min långa och åtminstone för mig går detta att klämma in ett par kvällar i veckan. Det är dessutom tycker jag skönt med lärarledda klasser, jag gillar inte egentligen att yoga helt på egen hand. Kort sagt: ta 25 min en kväll och PROVA! Kan även varmt rekommendera passet Gentle Hatha Yoga #1 – lycka till med yogandet!

  3. Anders 24 juli 2013 den 22:08 #

    Var kan man ladda ner dessa podcasts för moon yoga?

    • Maria peppen 24 juli 2013 den 23:30 #

      Du letar Googlar på ”yoga Download iTunes Moon salutations” så får du en direktlänk till podcasten🙂

Kommentera

