Omplantering och sticklingar

10 Feb

20130210-222902.jpg

Efter att jag hittat KRAV-märkt blomjord på Coop bestämde jag mig för att ägna kvällen åt blomskötsel. Mina torra pelargoner från i somras fick ny jord med ett lager lecakulor i botten. Dessutom passade jag på att knipsa av några sticklingar som åkte direkt ned i ny jord. Pelargon verkar vara en av mycket få växter som var kära katt inte behagar tugga i sig, därför blir det en storsatsning på denna blomma i år.

Började även fundera över den kommande odlingssäsongen och tänker även i år satsa på ärtskidor, jordgubbar, tomater, sallader och örter på vår soliga balkong. Nytt för i år är att jag även vill testa att odla zucchini och/eller gurka.

Vad vill du odla i sommar, och var?

2 svar to “Omplantering och sticklingar”

  1. Matilda 11 februari 2013 den 11:18 #

    Hej!
    Jag är doktorand och forskar om mat och hållbarhet. Just nu söker jag efter informanter som är intresserade av att berätta om maten i vardagen och eventuella tankar kring hållbarhet. Jag undrar om du eller någon du känner skulle vara intresserad av att delta? Maila mig gärna så berättar jag mer!
    Vänliga hälsningar
    Matilda

    • Peppen-Maria 11 februari 2013 den 20:50 #

      Absolut! Skicka ett mail på maria.v.engstrom(snabela)gmail.com

Kommentera

