Ny och god vegansk ost i butik

10 Feb

20130210-222130.jpg

En ny smaklig påläggsost har nått Hälsokraft i Umeå! Det är tyska Wilmersburger som levererar denna finfina ost i ett antal olika smaker. Varianten på bilden ovan heter Örter och föll mig helt i smaken med sin mjuka kryddning som påminner något om min barndomsfavorit Kryddost.

Priset (41 kr) är väl saftigt för ynka sex skivor, men då skivorna är överdrivet rejäla tänker jag att de utan problem går att dela på hälften, och då blir styckepriset per skiva helt ok.

Osten är dessutom sojafri. En riktig vinnare, köp och smaka genast!

4 svar to “Ny och god vegansk ost i butik”

  1. Mia-Marie 11 februari 2013 den 13:49 #

    Hej hittade hit av en slump och diggade din blogg – skall kolla upp denna ost också då jag är mjölk, soja mm. allergisk! Tack för tipset…

    • Peppen-Maria 11 februari 2013 den 19:52 #

      Aha, kul att du råkade trilla hit och hoppas du gillar osten🙂

  2. Erika Blomkvist 28 februari 2013 den 19:36 #

    Via shoppen: veganwonderland går det att köpa massor med olika ostar! Billigare också såklart🙂 Jag tänkte göra en rejäl beställning snart!

Kommentera

