Lyckat café på Vegovision

4 Dec

Veganfika

Min kusin och jag stod för caféet på årets upplaga av Vegovision (Umeås alldeles egna vegomässa) och gissa om det blev succé! Vi hade med oss ca 180 bakverk och 20 smörgåsar, och allt var slut efter 3,5 timme. Fantastiskt!

Det roligaste av allt var att se folks glada och nöjda miner när de såg mängderna av veganfika att välja bland. Vi erbjöd även flera raw, sockerfria och glutenfria bakverk vilket gjorde många besökare glada.

Vi kommer definitivt att ställa upp nästa år igen!

Cupcakes

 

4 svar to “Lyckat café på Vegovision”

  1. Frida Blomqvist 04 december 2012 den 20:02 #

    Ojojoj, vad mycket gott. Hade jag bott i stan så hade jag definitivt kommit och handlat! Kanske skulle du starta eget café på heltid Maria? Gott hembakt fika för allergiker(nötter,gluten, lactosfritt) och veganer borde göra succé!

    • Maria 04 december 2012 den 22:49 #

      Skojar du eller vad roligt det vore! Har länge haft den drömmen, men att inreda ett café från scratch (med det kök och all interiör som behövs) kräver ju ett ganska stort banklån, så det får nog fortsätta vara en dröm ett tag till 😉 Ska engagera mig i bokcaféet öst på stan istället, där kan jag få lite utlopp för min bakiver 😛

  2. Mikis 10 december 2012 den 1:51 #

    Gud vad smarrigt det ser ut! 🙂 Vill gå på vegomässa…!

  3. Soleil 12 december 2012 den 2:25 #

    Hurra! Verkligen peppen!

Kommentera

