Julkalender

3 Dec

20121203-215410.jpg

Med ett julkalenderkit från Panduro pysslade jag ihop denna julkalender i filt, ett par kvällar innan den 1:a december. Det tog rätt många timmar, men resultatet blev riktigt fint, och den går att återanvända år efter år.

Paketen består av loppisfynd för 1-5 kr styck som slagits in och knutits fast. Det är ju själva öppnandet och spänningen som är poängen, inte innehållet, och det är tydligt på den snart 3 år gamla dotterns reaktioner. Nedan en före-bild på de oinslagna loppisfynden.

20121203-215837.jpg

5 svar to “Julkalender”

  1. ekomammaistan 03 december 2012 den 23:35 #

    Fin!

    Jag har en paketkalender som min farmor broderat och som jag hade när jag var liten, men jag har ännu inte bestämt mig för om vi ska köra paketkalendrar för barnen eller inte. Jag tyckte ju att det var kul, men jag vet att mamma slet sitt hår med att hitta på småpaket. Känns som vi har i alla fall ett år på oss att fundera. I år har vi ingen kalender alls för E känns lite väl liten.

    • Maria 04 december 2012 den 10:04 #

      Ja de broderade är ju också fin! Jag minns som liten att det var så himla roligt att öppna minipaketen, roligare än en chokladkalender. Men jag lovar, det tog inte lång stund att hitta smågrejer på loppis, ett tips inför nästa år. Funderar till och med på att själv sätta ihop små färdiga påsar med 24 minipaket och sälja på loppisar nästa år.

  2. Christine Jansson 05 december 2012 den 13:11 #

    Hej,
    Jag ser på din blogg att du är pysslig och vill berätta om TerraCycles tävling “Skapa eller skräpa” som avslutas imorgon, där det finns chans att vinna en TASSIMO-maskin och andra fina priser. Så vi vill bjuda in dig att skrapa ihop din kreativitet och skapa ett choklad-, kaffe- eller te-inspirerat återvinningsprojekt av material som vanligtvis ses som skräp. Sänd sedan en bild av ditt verk till tavling@terracycle.se . TerraCycles idé är att skrota idén med skräp, så upp till bevis nu och hjälp oss visa att skräp också är en resurs! Läs mer om tävlingen på http://www.terracycle.se/skapa-eller-skrapa
    Mvh, Christine, TerraCycle

    • Maria 05 december 2012 den 14:45 #

      Hej Christine!
      Kul idé, verkligen, men om tävlingen går ut imorrn känns det inte så roligt att skriva ett inlägg, tänker att ingen (allra minst jag själv) har tid att hinna klart nånting på så kort tid. Du får gärna höra av dig i framtiden om andra roliga tävlingar eller grejer🙂

      • Christine Jansson 05 december 2012 den 16:08 #

        Hej!
        Roligt att höra att du tycker det är kul, förstår att tiden inte räcker till, men bidraget behöver inte vara så avancerat för att vara med och delta i tävlingen. Om du vill kika på de inskickade tävlingsbidragen senare så kommer en omröstning ske på vår hemsida med start imorgon: http://www.terracycle.se/skapa-eller-skrapa. Jag har dig i åtanke för eventuella uppkommande tävlingar som kan vara intressanta för dig. Ha en fin dag!
        Mvh, Christine

Kommentera

