En pallkrage i grevens tid

23 Jun

20120623-205208.jpg

Ett telefonsamtal till Bostaden som jag hyr av, där jag önskade mig plats att ev. ställa en pallkrage på, ledde till att en dubbel pallkrage + jord ställdes ut på en hyfsat bra plats vid hyreshuset bredvid. Snabbtänkt och bra, och lite oväntat! Jag menar pallkragar är ju inte direkt gratis så…

Eftersom säsongen redan är igång så är det förstås lite sent att så nu, men eftersom pallkragen ändå står där och jag redan har en massa oanvända frön, så slängde jag i samtliga frön i en salig röra så får vi se vad som ploppar upp. I röran finns: gurka, tomater, spenat, sockerärtor samt purjolök.

Återkommer om nån vecka med rapport🙂

Ett svar to “En pallkrage i grevens tid”

  1. tove 24 juni 2012 den 18:45 #

    Gött! Ska bli kul att se vad som växer upp!
    kram

Kommentera

