Vårens försådd, bättre sent än aldrig?

30 Apr

Nu vet jag att jag är rätt sent ute med försådden i år, men eftersom jag bor i Västerbotten räknar jag med att sommaren som vanligt låter vänta på sig en bit in i juni så mina nysådda frön hinner växa till sig lite innan utplantering, och planerna på inköp av ett miniväxthus till balkongen frodas. Förutom rädisor, sockerärtor, solrosor och buskkrasse planerar jag att så gurka, spenat samt tomater. Vi får se hur mycket som ryms på balkongen.

4 svar to “Vårens försådd, bättre sent än aldrig?”

  1. tove 30 april 2012 den 11:31 #

    Gött! Du kan ju använda de tre vita plastkrukorna som du fortfarande har från mig, jag behöver dem inte.

    • Maria 30 april 2012 den 18:39 #

      Gör du inte?? då behåller jag dem gärna🙂

  2. Stefan 30 maj 2012 den 23:42 #

    Om det blir trångt på balkongen har jag ett tips: prova växtväggar!
    Då kan du odla även på höjden. Det finns flera olika sorter och de flesta fungerar dessutom inomhus. Jag använder själv en variant som heter Woolly Pocket och den är jag väldigt nöjd med. Inte särskilt dyr heller.

    Lycka till!

    • Maria 31 maj 2012 den 9:13 #

      Vilket bra tips! Skall genast titta på det🙂

Kommentera

