Nytt stickprojekt : barntröja

9 Mar

Varför är det så oerhört mycket roligare att börja på ett nytt projekt, istället för att avsluta redan påbörjade? Jag vet inte, likväl har jag precis börjat på en tröja åt Myra.

Tröjan stickas i två stora kvadrater (fram- och bakstycke) samt två mindre (ärmar). Sedan sys allt ihop till en enkel tröja med vid halsöppning.

På framstycket ämnar jag mönstersticka ett stort rött äpple.

Wish me luck!

6 svar to “Nytt stickprojekt : barntröja”

  1. Therese 09 mars 2012 den 11:50 #

    Ja varför är det så ibland iallafall. Mitt stickprojekt från förra sommaren har nu plockats fram igen efter att jag på löpande band avslutat vinterprojekt i tjocka härliga yllegarn men tjocka nålar. Men ja det här sommarprojektet i tunt bomullsgarn 2,5 nålar känns inte alls så kul. Ändå är det egentligen nästan klart – 2 ärmar kvar och lite till, plus att sätta ihop. Och gör jag det inte nu kommer tröjorna helt klart inte att passa. Men istället drömmer jag om att sticka nån fin sjal eller kanske en annan tröja😦 Lycka till med Myras tröja. Det ser ut (och låter) som det kommer bli jättefint!

  2. Mary Sane 09 mars 2012 den 12:28 #

    Snygg! Jag är the queen of fucking leaving everything undone. Fast det är bra att blogga om det jag gör, det blir liksom en påminnelse om att det skall färdigställas…

  3. livsaga 09 mars 2012 den 17:58 #

    Men vad skådar mitt norra öga? Ytterligare en blogg att följa!🙂

  4. Anita 10 mars 2012 den 19:45 #

    Håller med – att påbörja något nytt är mycket roligare än att försöka få något färdigt, allra helst när det kommer till montering och att fästa trådar…

    Kolla in denna länk (om du inte redan varit där) där borde det väl finnas ett och annat för dig

    http://afewstitchesshort.blogspot.com/p/lord-of-rings-collection.html

  5. tove 11 mars 2012 den 17:32 #

    Ja, jag är precis likadan! Det är mkt roligare att börja med nåt nytt.. Jag har också barntröja i tankarna just nu. Men har varken garn eller mönster plus att jag har en del andra grejer att färdigställa.. hm.. Men vi borde ses och sticka/virka nån dag!
    KRAM

    • Maria 14 mars 2012 den 23:56 #

      En stick/virk-date vore fint🙂

Kommentera

