Filmveckan v. 9

4 Mar

Veckans filmer har bjudit på lite allt möjligt genremässigt.

Måndag: Dokumentären Big boys gone bananas på Folkets Bio. Upprörande dokumentär om hur det gick till när filmen Bananas!* blev stämda av

Tisdag: Attack The block. Brittisk scifi med stora lurviga aliens, låter knäppt men funkade riktigt bra.

Fredag: The Hunter. Rätt bra thriller med Willem Dafoe i huvudrollen som jagad jägare på uppdrag i de tasmanska skogarna. Bättre än det låter, jag lovar.

Lördag: Min granne Totoro, gullig japansk anime, och fantasyfilmen The Vampire’s Assistant som bygger på en populär (ungdoms)bokserie och där många kända ansikten är med, bl a Willem Dafoe (igen!) och Selma Hayek. Bra fantasyrulle, men en hel del överskådespeleri, vilket inte känns ovanligt för genren, tyvärr.

På tv-seriefronten ser det ut som följer: Game of Thrones på onsdagar, Once upon a time och Revenge på torsdagar samt Äkta människor på söndagar.

4 svar to “Filmveckan v. 9”

  1. Calinas 05 mars 2012 den 10:08 #

    Aha… tack för filmtipsen… själv sågs Carnage i helgen.. jag hade lite för höga förväntningar tror jag – men den var okej… sett den?

    • Maria 05 mars 2012 den 13:29 #

      Åh, vill se, men Polanski och komedier gör att jag blir väldigt skeptisk…

  2. tove 05 mars 2012 den 17:28 #

    Jag vågar verkligen inte se Äkta människor, du är modig du! Detta är dock mitt lilla tv-tips idag: http://svtplay.se/v/2719048/barn_pa_sjukhus/del_5_av_10_alopeci

  3. Mary Sane 06 mars 2012 den 20:03 #

    Älskar Revenge och Äkta människor! Otroligt kul med en svensk serie som har så hög klass (och inte är en humorserie).

Kommentera

