Saffranskringlor, saffransbiscottis och pepparkaksbiscottis.

8 Dec

20111208-225453.jpg

Nu har jag testat tre bakverk från Julbakverk utan ägg och mjölk från Kakboken.se och gillar verkligen resultatet! Förresten, fyra bakverk, om vi även räknar med vaniljfudgen som blev riktigt smaskig.

Saffranskringlorna är fyllda med vaniljkräm, vilket gör dem betydligt saftigare än de vanliga lussebullarna. Biscotti hade jag tidigare aldrig ätit, men har definitivt fastnat för denna stenhårda skorpkaka som är perfekt att doppa i teet eller kaffet.

Rekommenderar varmt boken!

3 svar to “Saffranskringlor, saffransbiscottis och pepparkaksbiscottis.”

  1. Lina Strindlund 18 december 2011 den 0:26 #

    Vad härlig blogg! 🙂 Vi verkar ha en del gemensamma intressen, fick tips om din blogg av en vän. Vi är båda ”nästan-veganer” 🙂
    Var köpte du kakboken med julrecept? vi i djurens rätt (jag sitter i styrelsen) har pratat en del om den, tror iaf det är den, men vet inte om vi beställt några ex. Vi brukar stå på folkkök och sälja böcker o dela ut foldrar.
    Jag ska vara lite fräck och göra reklam för ett brädspel jag har utvecklat och säljer själv. (Med hjälp från ALMI mfl.)(

    • Lina Strindlund 18 december 2011 den 0:27 #

      Här är min egen blogg 🙂

    • Maria 18 december 2011 den 20:47 #

      Hej Linn! Kul att du gillar min blogg 🙂
      Julbakverksboken och flera andra mjölk- och äggfritt kakböcker hittar du på http://www.kakboken.se och det är grymma böcker med otroligt smaskiga och fina recept. Ett måste för alla veganer 🙂

Kommentera

