Ekolådan v 40

7 Okt

20111007-093837.jpg

Veckans ekolåda bjöd på ett par överraskningar. Persiljan uppskattades mycket, och jag hoppas att kryddväxter blir ett återkommande inslag i höst.

Följande luncher/middagar planeras utifrån lådans innehåll:

Libanesisk linssoppa
Rostad fänkålssoppa med timjan
Pumpasoppa med kokosmjölk
Morotssoppa med pasta och grönt
(samtliga recept finns på Coop.se)

Salladen äter jag helst som pålägg på rågmackor, och frukterna tar Myra hand om.

5 svar to “Ekolådan v 40”

  1. tove 09 oktober 2011 den 15:28 #

    Fint att du har kunnat hitta på så bra mat att laga av allt.
    Smaklig måltid!

  2. Maria 09 oktober 2011 den 16:27 #

    Ja det blev bra, trots att jag inte är något fan av vare sig fänkål eller pumpa. Och soppa är ju så gott!

  3. Maria Stenlund 15 oktober 2011 den 12:20 #

    Hej Maria!

    Ser att det pågår en diskussion om ekologiskt schampo på underbaraclaras blogg. Vad har du att säga om saken? Tips på shampo och annan kroppsvård som är snäll mot hud, hår, kropp och natur? Vore roligt med ett inlägg om saken!

    Tack på förhand.❤ Kram Maria

  4. Fredrik 19 oktober 2011 den 18:49 #

    Tja!

    Jag har varit vegan ett bra tag nu. Jag käkar behepan för B12, men är jävligt skeptisk till tabletter. Hur gör du med B12?

    • Maria 20 oktober 2011 den 14:07 #

      Jag käkar tabletter, är inte skeptisk.

Kommentera

