Raw tacos!

17 Jun

Ikväll testade jag raw tacos, och damn vad gott det var! På bilden ovan ser vi cashewost och nötfärs med tacokrydda. Recept till båda hittade jag på Flickan och kakorna-bloggen.
Istället för tacoskal eller tortillas körde jag med romansallat och så klart en massa grönsaker och tacosåser till. Pineapple Salsa är favoriten (raw eller ej). Jag käkar inte raw så himla ofta, kanske en gång varannan vecka, så tro inte att jag är värsta super-raw-kvinnan eller nåt, men jag är nyfiken på hela konceptet och gillar det starkt.

5 svar to “Raw tacos!”

  1. kulturkoftan 17 juni 2011 den 22:30 #

    Ser mumsigt ut! På tisdag är jag LEDIG så då lunchar vi, tycker jag – om du kan, dvs. Måste ju passa på så länge de serverar raw food!

  2. Tove 17 juni 2011 den 23:10 #

    Ja detta var smarrigt! Tack för att jag fick dra i mig det som blev kvar, det räddade min kväll kan man säga.

    En grej: nötfärs är ju det ord man använder för färs gjord av nötkreatur = kossa, och detta var färs gjord av nötter = inga djur! 🙂

    KRAM

  3. Cecilia 20 juni 2011 den 15:27 #

    Javisst är det gott!? Jag älskar tacos av det här slaget. Bonus att det inte känns så farligt onyttigt heller 🙂

    • Maria 26 juni 2011 den 8:29 #

      Ja mycket! Fin blogg du hade också 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. ÅSASAGA | Närande resurser för dig » Recepten! - 28 oktober 2014

    […] Bästa sortens fredagsmys! Receptet hittade jag via den rikligt inspirationsfyllda bloggen Peppen. […]

Kommentera

