Spartansk och barnvänlig balkong

5 Jun

Efter flytten till den nya lägenheten var det så dags att fixa nya utemöbler då de gamla plastiga var sunkiga och trasiga. Först kom en begagnad rottingsoffa på tal, sedan gick peppen över till ett gäng svarta IKEA-plastmöbler från min mors förråd, men så till slut har vi nog landat kring en idé om en spartansk och barnvänlig balkong enligt ovan. Kattvänlig är den också som synes. En begagnad bastmatta från IKEA utgör underlaget. När jag fyller år kommer jag att önska mig en balkongbänk att förvara diverse dynor och mysfiltar i. Lite lyktor för värmeljus vore också på sin plats. Kan nog bli nåt detta!

7 svar to “Spartansk och barnvänlig balkong”

  1. Sannabell 05 juni 2011 den 23:15 #

    Har ni satt upp nät?

  2. Maria 05 juni 2011 den 23:20 #

    Det har vi inte, men å andra sidan verkar Lego inte särskilt benägen att rymma. Och vi lämnar honom aldrig ute ensam på balkongen. Men nättanken består! Fanns visst en massa nät på Jula såg jag, typ 10-metersrullar 🙂

  3. Tove 06 juni 2011 den 0:28 #

    snyggt! kommer gärna dit och spartanfikar 🙂

  4. Sannabell 06 juni 2011 den 0:29 #

    Jag är som sagt på. Lillan har en fäbless för att balansera på räcket…

  5. Jenny / Ekopyssel 06 juni 2011 den 21:28 #

    Vad kul och inspirerande med allt du fixar. Balkongen blev ju jättefin!

    • Maria 07 juni 2011 den 17:06 #

      Tack Jenny! Är så nöjd att jag inte tänker sy nåt mer på evigheter nu 😉

  6. Maria Stenlund 08 juni 2011 den 9:58 #

    Men gullekatten!

Kommentera

