Odlandet fortskrider

2 Jun

Efter att just ha planterat om en stor mängd av plantorna (puh) pågår det nu så kallad avhärdning ute på balkongen. Stegvis låter man de inomhussådda plantorna vara ute ett par timmar om dagen tills de vant sig vid det kyligare klimatet. Om 10 minuter är det dags för sockerärtorna. rosenbönorna och oreganon att flytta in i värmen igen. Det är många plantor inne i lägenheten nu som tävlar dels om sol och dels om att inte bli uppätna av katten. Men om ett par veckor har alla flyttat ut på balkongen, hur tusan de nu ska rymmas där?

Tomater, tomater, tomater!

3 svar to “Odlandet fortskrider”

  1. Sannabell 03 juni 2011 den 0:25 #

    oj vad avancerat! jag gör säkert allt fel med mitt…

  2. Tove 03 juni 2011 den 14:14 #

    Bra jobbat Maria!

    Sanna: Jag tror inte man gör så mycket fel så länge det växer och är grönt!

  3. frida 03 juni 2011 den 16:15 #

    Man glömmer lätt bort att de blir stora, de små liven…🙂 Siri äter inte mina plantor, men jag tror att hon är sur för att de tar upp så mycket plats på fönsterbrädan. Det är ju hennes spaningsplats!

Kommentera

