Veckans veganmeny (v.11)

20 Mar

Minestronesoppa (recept ur Vår Kokbok)

Måndag: Daal med ris
Tisdag: Pasta med gräddig paprikasås
Onsdag: Minestronesoppa
Torsdag: Viltgryta med mos och lingonsylt (sojastrimlor och svamp i viltgrytan)
Fredag: Tacopaj (med vegotacofärsen från Santa Maria)
Lördag:  (Burgare på Allstar!)
Söndag: Minestronesoppan (repris)

6 svar to “Veckans veganmeny (v.11)”

  1. frida 21 mars 2011 den 15:59 #

    Jag blir så peppad av att läsa menyerna, maria! Ställde mig genast och gjorde en variant på minestronesoppa när jag läst detta inlägg🙂

    • Maria 21 mars 2011 den 20:24 #

      Åååh vad roligt. Glad jag blir🙂

  2. Tove 23 mars 2011 den 19:39 #

    Tack! Precis vad jag behöver nu när jag sitter och funderar på vad jag ska äta till middag.
    Vi kan la ses nån dag snart? Jag är tillbaka i norr! KRAM

  3. Jenny Eriksson 18 april 2011 den 21:51 #

    Hej Maria, tack för all inspiritation!! När jag läste din blogg tänkte jag på ett citat jag läste i morse: Food is my medicine, my lifestyle is my therapy/Janesh Vaidya. http://www.janeshvaidya.com

  4. Adam 07 januari 2012 den 0:40 #

    Du lagar verkligen spännande mat.🙂 Behöver man äta några kosttillskott när man äter veganmat? Har du några tips så att man får i sig alla nödvändiga ämnen?

  5. Maria 07 januari 2012 den 13:28 #

    Hej och tack för kommentaren🙂 Jag äter kosttillskott för att vara hundra på att jag får i mig kalcium, järn, selen och b12. Tillskott för vegetarianer finns på Hälsokosten.

    I övrigt tänker jag inte så jättemycket på vad jag äter, förutom att jag vill få i mig proteiner. T ex åt jag idag en linsgryta med ris till lunch, då fick jag i mig en hel del av dagens behov så då kan jag äta t ex en soppa till middag. De dagar jag äter mindre protein, det kanske bara blev nudlar till lunchar t ex, så tar jag en Naturdiet mealbar som innehåller 14 gram protein.

    Hoppas du blev ytterligare inspirerad🙂

Kommentera

