Veckans veganmeny

6 Mar

Tofu Stroganoff

Tänkte börja blogga om vad vi ätit till middag under den gångna veckan, som inspiration och för alla nyfikna där ute – veganer och ickeveganer!
Ofta när jag berättar för någon om att jag är vegan så får jag frågan ”men vad äter du för nåt”? Och jag äter rätt mycket vanlig mat tycker jag, fast jag ersätter kött med smaskigare saker.

Måndag: Stekt seitankorv med stuvade makaroner
Tisdag: Tofu Stroganoff med ris
Onsdag: Potatis- och purjolökssoppa
Torsdag: Tzayspett med vitlökssås och rostade rotsaker
Fredag: Godareänfisk-burgare med klyftpotatis och remouladsås (fiskburgare = sojafiléer)
Lördag: Falafel Marrakech (fryst färdigmat från Statoilmacken, faktiskt rätt så god!)
Söndag: Varma mackor med ekologiska seitanrashers och Cheezlys smältbara ickesojabaserade ost

4 svar to “Veckans veganmeny”

  1. frida 07 mars 2011 den 16:06 #

    Jag är ju alltid så dålig på att komma på matidéer så lite inspiration är bra! Jag glömde f.ö. bort att jag inte bor i kollektiv när jag gjorde lasagne förra veckan och gjorde en hel långpanna av gammal vana – så min meny innehöll inte så många andra rätter🙂

  2. Esther 12 mars 2011 den 13:42 #

    Bilden ser hur god ut som helst. Trots att jag ätit så blev jag hungrig igen, haha.
    Hittade den här cool Star Wars tårtan och tänkte genast på dig. Det finns flera Star Wars tårtor på sidan.
    http://bengtssonsbaksida.blogspot.com/2011/02/star-warstarta.html

    • Maria 15 mars 2011 den 9:13 #

      Haha, så himla fina!!! GIMME!! ^^

  3. Tove 25 mars 2011 den 0:04 #

    Recept önskas på tofu stroganoff, ser så gott ut!

Kommentera

