Veckans Yoga Today-video: Building core integrity

15 Feb

Veckans free class från Yoga Today är en anusara-inspirerad klass ledd av Neesha. Jag gillar verkligen Neesha. Dels är hon skönt yogiskt småflummig och dels har hon faktiskt gjort en Star Wars yoga-klass, vilket såklart får en yoga- och star warsnörd som mig på fall.

Veckans ”Building core integrity” hade tyvärr inte så mycket med core att göra. Första halvan av passet bestod av lounges i olika formationer, vilket jag blev lite less på efter ett tag trots Neeshas charm. Dock betalade det av sig i andra halvan av passet då jag njöt av både Pidgeon Pose och Wheel pose.

Nästa veckas free class har titeln ”Cultivate courage with backbends” och leds av Sarah. Ser fram emot det!

5 svar to “Veckans Yoga Today-video: Building core integrity”

  1. Kim 15 februari 2011 den 16:53 #

    Jag fick nyligen reda på att Neesha ska ha en workshop på yogastudion jag går på till höst. Lite dyrt men jag funderar på det. Det blir tyvärr ingen Star Wars-yoga dock🙂

  2. Tove 16 februari 2011 den 10:40 #

    kan inte du visa mig/lära mig lite yoga nån gång? har hört att det är bra mot både det ena och andra. du kan få ett smaskigt hembakt bröd som ersättning.🙂 (jag har bakmani/bageri)

    • Maria 16 februari 2011 den 22:58 #

      Klart jag kan! Vore bara roligt🙂

Kommentera

