Sweet week är över – hurra!

29 Jan

Frestelsen blev för stor och till slut tog Sweet week slut, efter nästan tre veckor. Vardagssötsuget är borta – hurra!

Vi gick på Schmäck, ett av mina favvofik, och lunchade idag, men blev fikasugna först på hemvägen. Som tur var låg en ananaspaj i frysen och väntade på oss. Smakade underbart tillsammans med en kopp rött te med smak av bergamott.

(Bild lånad från bloggen Söta Saker)

Vegansk ananaspaj

150g margarin
3dl mjöl
1tsk bakpulver
1dl socker
1pkt havregrädde
½dl socker
1tsk vaniljsocker
1 liten burk ananaskross

Blanda (de första tre) torrvaror och häll över smält margarin. Fördela degen i en pajform.

Blanda ananas, vaniljsocker, havregrädde och socker och häll i formen. Grädda i 25minuter på 200grader

5 svar to “Sweet week är över – hurra!”

  1. Maria Stenlund 01 februari 2011 den 16:20 #

    Åh jag dör jag ska prova det här! Har velat göra ananaspaj dölänge men inte hittat nåt recept. Tack!

    • Maria 01 februari 2011 den 22:39 #

      Ananaspaj är ju sjuuuukt gott!! BAKA!!

  2. Lesly Valencia 05 februari 2011 den 14:00 #

    Vad duktigt du varit som klarat av det. Jag har också sockerstop nu. Den ananas pajen såg god ut, mina föräldrar vill alltid att jag ska göra ananaspaj när jag kommer på besök🙂

    Sköt om dig!

    • Maria 08 februari 2011 den 20:42 #

      Tack för fin kommentar🙂

  3. Angelica 19 mars 2016 den 16:26 #

    Vegansk ananaspaj med margarin? Det va nåt nytt

Kommentera

