Utmaning nr 2 & 3 – utvärdering efter första veckan

16 Jan

Första veckan med daglig yoga och kraftigt minskat sockerintag är snart slut. Båda utmaningarna har fungerat bra!

Yogan – har yogat en gång per dag, oftast genom att följa de olika yogavideorna på 21 Day Challenge-websidan. Rekommenderar dessa varmt!

No Sweet Week – har inte alls haft något sötsug på hela veckan och bara gjort två små undantag (en bit mörk choklad till kaffet på Pilgatans bokcafé, samt en sockerbit i kaffet imorse). Trodde det skulle vara betydligt svårare att avstå, men nu fortsätter jag istället på No Sweet Week tills Yoga-utmaning är slut om två veckor. Tanken är inte att jag för all framtid ska avstå från socker, utan det är bara en tillfällig utmaning. Idén är att jag efter utmaningens slut inte ska ha kvar sötsuget som tidigare gjort att jag ätit kakor en eller flera gånger per dag. Istället tänker jag gofika på caféer och på kalas, och utesluta slöfikandet hemma framför datorn eller teven.

Nu går jag in i vecka två på dessa båda utmaningar och passar samtidigt på att starta ännu en.

4 svar to “Utmaning nr 2 & 3 – utvärdering efter första veckan”

  1. Therese 17 januari 2011 den 9:20 #

    Det låter ju jättebra att no sweet week funkat så bra. Otroligt. Det är ju så svårt att motstå kakan vid datorn på jobbet osv. Vad har du gjort för att klara det? Jag måste kanske läsa bloggen mer noggrant. Det låter iallafall verkligen lovande och jag är sugen på att haka på om det kan få mig att minska mitt socker intag. jag tycker det är så svårt hålla ner tjejernas sockerintag på helgerna när jag själv är så sugen.

    • Maria 17 januari 2011 den 14:02 #

      Det är lätt att få in vanan på att inte ta den där kakan, testa! Efter några dagar är suget inte alls lika stort🙂

  2. emma-noora 17 januari 2011 den 10:22 #

    åh vad magen mår fint utan sockerisött! i helgen har jag dock frossat i chips o mjölkchoklad. det där m yoga lät så inspirerande. är i desperat behov, och har gått en gång hittills på friskis & svettis. egentligen är det väl en master guru en behöver, men att slappna av o bara andas räcker långt…🙂 STOR KRAM till dig!

    • Maria 17 januari 2011 den 14:24 #

      Tack för kramen och hoppas du tar dig tid att kolla upp yogautmaningen, det finns jättebra videos där🙂 Kram!

Kommentera

