Musik att yoga till

4 Jan

Oftast yogar jag till en yogavideo, på yogatoday.com eller yogajournal.com, men när det yogas på fri hand eller enligt en bok är det trevligt med anpassad musik i bakgrunden. Här kommer en kort lista på sådant jag yogar till och som finns tillgängligt på Spotify:

Asanas:
Boards of Canada
Radiohead

Savasana:
Jocelyn Montgomery (med en röst som skär genom glas)
Goldmund (vacker kontemporär pianomusik)
Håller även på att sätta ihop en indie-yoga-playlist på Spotify med band som Mogwai, Arab Strap, Yo La Tengo etc.
Vad har du för musiktips till yoga?

5 svar to “Musik att yoga till”

  1. Helena 05 januari 2011 den 13:24 #

    Om jag har musik och på mina klasser brukar det bli kirtans, oftast med Jai Uttal eller Krishna Das. Helt underbara!

  2. ilovefruktsallad 06 januari 2011 den 10:28 #

    Jag yogar till Anna Ternheims första platta, den har perfekt tempo till Ashtanga! Tack för dina tips på musik!

  3. 1.60klubben 20 januari 2011 den 0:25 #

    tänkte testa yoga till ”the tallest man on earth” imorgon. kommer säkert inte funka alls men det är bra musik som gör mig glad så blir nog en bra start på dagen ändå. keep up the good work!

    • Maria 20 januari 2011 den 17:20 #

      Ah kul! Hur gick det?

  4. 1.60klubben 21 januari 2011 den 14:56 #

    Hej, kan rekommendera ”love is all” och ”the dreamer” de funkade bra tyckte jag! Det var dock inte mitt bästa yogapass men det berodde nog på andra omständigheter. Ha det fint och tack för tipset om morgonyoga passet på 25min – like!

Kommentera

