Utmaning nr 1 – morgonträning

3 Jan

Som jag skrivit om tidigare utser jag 2011 till året av utmaningar. Först ut är utmaningen att under en veckas tid hitta tid till övning varje morgon hela veckan.

Anledningen till att jag väljer morgnar till träning är eftersom jag då kan njuta resten av dagen av en uppmjukad och pigg kropp. Speciellt skönt och viktigt känns detta när jag nu har ett helt stillasittande datorjobb.

Dagens morgonträning är just avslutad och bestod av 24 min pilates och 10 min yoga, en riktigt bra kombination av core och stretch/avslappning.

4 svar to “Utmaning nr 1 – morgonträning”

  1. eco chic 03 januari 2011 den 20:21 #

    Jag har också gett mig den på att träna mer detta år. Det började i racerfart med en träningsbok jag fick av min man. Efter ett enkelt pass hemma på ca 15 min hade jag sen rejäl träningsvärk i 3 dagar! Aj aj aj, men det känns bra att ha kommit igång🙂

    • Maria 04 januari 2011 den 7:56 #

      Härligt!! Träningsvärken är den bästa värken😉

  2. Maria Stenlund 04 januari 2011 den 14:53 #

    Ohej vad du har stylat om bloggen! Skitfint!! Superordnat och mycket inbjudande. Ser fram emot ett år med fler härliga tips och pepp från din livsförändrande blogg!

    Stor kram.

    • Maria 04 januari 2011 den 19:00 #

      Oh tack snälla!! Så roligt att någon uppskattar när man piffar till det lite. Jag tänkte 2011 ska gå i organisationens tecken, så jag började fixa ordning och reda i bloggen🙂

      Kram!!

Kommentera

