Spontanyoga på köksgolvet i ett par jeans en tisdagkväll.

29 Dec

Igår, efter ett tre veckor långt yogavakuum, när jag satt hopsjunken framför den bärbara datorn och slöläste lite yogabloggar kom den – yogapeppen! Plötsligt satt jag där på köksgolvet, i ett par tajta jeans (med uppknäppt knapp) hopvikt i framåtfälld lotusställning framför en yin yoga-video på YouTube. Det kändes helt rätt. Yogapeppen är tillbaka, bara sådär en sen tisdagkväll! Fast jag kan inte direkt rekommendera jeans som yogaklädsel, även om det sedan ett tag tillbaka finns just Yoga Jeans att köpa ute på marknaden.

2 svar to “Spontanyoga på köksgolvet i ett par jeans en tisdagkväll.”

  1. healthywealthywellness 30 december 2010 den 20:06 #

    Vilken grej! Men är det meningen att man ska yoga i yogajeansen? Jag kan tänka mig att ha på mig extra stretchiga jeans till vardags, men jag har aldrig funderat över att ha på mig jeans när jag yogar?

    • Maria 31 december 2010 den 20:18 #

      Hehe, faktiskt så är det mer så att jeansen är riktigt mjuka och sköna att ha på sig, lika sköna som ett par yogabyxor. För jag håller med dig – när skulle man nånsin känna ett behov av att yoga i jeans?🙂 Gott nytt år!

Kommentera

