Julpyntsswap

13 Nov

Hittade en länk till Mönsterarkivets julpynts-swap 2010 och blev peppad på att vara med i år!

Det går till så att varje deltagare bidrar med ett egengjort julpynt (eller snarare fem stycken eftersom man är sex personer i varje swap-grupp). Sedan skickar en runt julpynten till samtliga i gruppen. Känns detta bekant? På 80-talet var jag och många andra med i liknande grejer där man genom brevkedjor skulle skicka sudd, sockar, godis osv till den som stod högst upp på en lista som skickades med varje brev, till slut skulle en sitta där med 64 sudd, men så bra gick det ju aldrig, och man fick vara glad om ett ynkligt litet sudd hittade rätt. Jag tror mer på Mönsterarkivets system med enbart sex personer i varje grupp.

Senaste anmälningsdatum är den 15/11 så det brinner lite i knutarna för er som vill anmäla er!

Bilder från tidigare års julpynts-swap finns att kika på här.

3 svar to “Julpyntsswap”

  1. Lit de Parade 15 november 2010 den 15:06 #

    Låter sjukt skoj!

    M @ Lit de Parade.se

    • Maria 16 november 2010 den 8:23 #

      Oj vilken fin shop du hade, är det du som tecknat på sidan?

  2. Tyg och otyg 20 november 2010 den 21:32 #

    Hej!
    Tack för besök och kommentar hos mig! Inser att jag varit på din blogg en gång för länge sen, när jag googlade efter en beskrivning till tetra-börsar och hamnade hos dig. Kul att vi är i samma bytesgrupp. Jag är f d Umeå-bo (student) också.
    Yogaväska av byxben är ju klockrent! Det skulle jag sy direkt om jag yogade, men nu gör jag ju inte det, så då får det bli påspåsar istället.🙂
    På återhörande!

Kommentera

