Raw banana blueberry icecream

23 Okt


Testade att sno ihop en enkel och raw efterrätt – gott blev det! Smakar som vilken sorbet som helst, fast den innehåller enbart ekologiska bananer och blåbär.

Raw banana blueberry icecream

1 fryst skalad banan
1 näve frysta blåbär (eller hallon, mango, jordgubbar osv)

Tag fram frukt och bär ur frysen och tina i 30 min. Kör till sorbetkonsistens i mixer. Servera genast.

4 svar to “Raw banana blueberry icecream”

  1. Molly 23 oktober 2010 den 18:39 #

    vad gott🙂 vilken fin skål du använder, var har du köpt den?
    du får ha en fortsatt bra helg🙂

  2. Josefin 26 oktober 2010 den 13:33 #

    Absolut. Det vore kul. Jag funderar faktiskt på att bjuda hem hela mammagänget nu snart. Jag ska bara göra bort IKEA-resan först så vi får oss ett matbord också. Då finns det många sittplatser sen. Jag skäms lite för att jag inte kommit mig för att ha mamma-träff än när endel haft flera gånger i vår och höst.

  3. portable toilets Richmond 03 maj 2013 den 8:28 #

    This post gives clear idea in favor of the new users of blogging, that truly how
    to do blogging.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Raw banan- och chokladglass | Gaashud.se - 31 december 2010

    […] och så sjukt gott. Det går att variera receptet i det oändliga tror jag, Maria på bloggen Peppen har en variant med banan och blåbär. Jag gjorde en variant med banan och kakao och troligtvis är […]

Kommentera

