Bebisen har anlänt till världen!

2 Mar

Nu har det varit tyst i bloggen några dagar, vilket enkelt kan förklaras med att vår dotter har fötts. Den småkyliga vintermorgonen 25/2 föddes hon klockan 03:49 efter 45 timmar med värkar. Vi är plötsligt en familj och väldigt rörda och lyckliga över det lilla livet som kommit till oss.

18 svar to “Bebisen har anlänt till världen!”

  1. Fredrica 02 mars 2010 den 19:10 #

    Grattis och vad fin hon ar!!!!

  2. annaYoga 02 mars 2010 den 20:56 #

    Stort grattis!

  3. Maria 02 mars 2010 den 21:26 #

    Nej men gud så kul! Grattis grattis! Och välkommen till världen lilla sötnosen.

  4. Ulrika Gabriel 02 mars 2010 den 21:58 #

    STORT STOOOOORT gratttis till er lilla familj! Så din hon är😀. Visst är det fantastiskt att det ”kommer ut” en liten bebis som är ens alldele egen och som man bär allt ansvar för. Både lite skrämmansde, men framför allt UNDERBART.
    Jag önskar er all lycka till.
    Varma kramar från Ulrika

  5. Carola 02 mars 2010 den 23:08 #

    Åh, grattis. Vad söt hon är! Och vilken underbar pyjamas eller är det en body? Jag älskar ugglor.

  6. Nina 03 mars 2010 den 8:55 #

    Grattis!!!

    ”Är det sant att jag håller ett barn på min arm,
    och ser mig själv i dess blick?
    Att fjärdarna gnistra och jorden är varm
    och himmelen utan en prick?

    Vad är det för tid, vad är det för år,
    vem är jag, vad bär jag för namn?
    Du skrattande knyte med solblekt hår,
    hur fick jag dig i min famn?

    Jag lever, jag lever! På jorden jag står.
    Var har jag varit förut?
    Jag väntade visst millioner år
    på denna enda minut.”
    (Erik Lindorm)

  7. tove 03 mars 2010 den 12:41 #

    STORT GRATTIS MARIA OCH KENNY! Vad heter hon?
    Vad fint! Jag längtar ännu mera till Umeá nu! KRAM
    Tove

  8. Mia 03 mars 2010 den 12:46 #

    Åh, vad underbart Maria! Stort grattis till hela familjen🙂

  9. Maria 03 mars 2010 den 19:47 #

    Tack för alla gratulationer, vi är hur glada som helst över vår dotter! Namn kommer så småningom, vi ska bara testa oss fram först till vad som låter bäst🙂

    Carola: Det är en pyjamas från HM🙂

  10. Monica 04 mars 2010 den 8:37 #

    Men jesses, stort grattis! Lycka till med den lilla, så jättefin!

  11. XstrapotskijX (M) 05 mars 2010 den 15:13 #

    Men fifan vad sött! Stort grattis!

  12. annika 05 mars 2010 den 23:22 #

    Ååååh, Grattis grattis till ett underverk! Så fin hon är! Att hålla ett nyfött barn är som att ha himlen till gräs under fötterna. Kram och spännande att få höra vad hon ska heta!

  13. ylva 07 mars 2010 den 15:59 #

    Hurra hurra hurra!

  14. Miri Raw 09 mars 2010 den 11:36 #

    Vad underbart med en bebis! Är så fascinerad av spädbarn, de är så vackra; som ett vitt pappersark fullt av potential och möjligheter! Njut och lär av det lilla knytets rena sinne nu. ♥

    /Miri Raw

  15. helle68 10 mars 2010 den 15:54 #

    Grattis från mej! Det var inte så längesen jag hade ett sånt lillpyre men de växer så fort. Ta verkligen vara på varje dag med henne!

  16. Marica 10 mars 2010 den 18:39 #

    Grattis till Er, vilken fantastisk tid ni har framför er !

  17. Fiffilura 18 mars 2010 den 12:20 #

    Stort grattis!!

  18. Lesly 22 mars 2010 den 0:10 #

    åhh Grattis, så vacker hon är🙂

Kommentera

