Rensa i röran-utmaningen: garderob nr 2 klar

19 Feb

Före rensningen

Efter rensningen

Till slut tog jag tag i den andra garderoben som skulle rensas i Ulrikas rensa-i-röran-utmaning. Nu ser det otränade ögat kanske ingen större skillnad mellan före- och efterbilder, vilket till största del beror på att jag mest sorterat grejerna i garderoben, istället för att slänga grejer. Det var helt enkelt inte så mycket som behövde kastas, men däremot ligger nu alla underkläder, sockar, bikinis och strumpbyxor i en perfekt ordning. Speciellt alla udda sockar som äntligen kunde paras ihop (fick ihop 15 par!) var kul att matcha.

Passade även på att avfrosta frysen, nu när det är -17 grader ute och matvarorna klarar av ett par timmar i snön på balkongen.

Även min hög med viktiga papper i ett skåp i köket fick en rejäl utrensning förra veckan, men jag glömde ta bilder på eländet, och nu är ordningen återställd och alla papper sorterade noga i utvalda mappar.

Har du någon rensning på gång?

Här kan du se första garderobsrensningen och såhär gick det till när vi städade förrådet för några veckor sedan.
Förra årets rensning av köksskåpet hittar du här. Linneskåpet fick sig en omgång i dec 2008 och håller fortfarande formen.

4 svar to “Rensa i röran-utmaningen: garderob nr 2 klar”

  1. Josefin 19 februari 2010 den 20:56 #

    Vad smart att avfrosta frysen nu när det är så kallt. Man vet ju aldrig hur många fler sånna här ordentliga köldknäppar som är kvar. Förhoppningsvis är det ju vår snart. Ska nog be sambon avfrosta våran imorn. Passa på när jag är ordinerad vila och inte får hjälpa till.😉

  2. Ewa 20 februari 2010 den 2:51 #

    Bra jobbat! Borde kanske skiljas från alla mina funktionärströjor men funderar på att göra något roligt av dem istället, vet dock inte vad bara.

  3. Maria 20 februari 2010 den 12:00 #

    Hahaha jag döör, vad roligt!😀 Grattis till de ”nya” sockarna…

  4. Lesly 20 februari 2010 den 23:06 #

    Hej hej! Allt bra med graviditeten? Bra ide att frosta av frysen, det behöver jag göra, och tanken hade inte alls slagit mig att det är ju bara o lägga maten i snön på balkongen, är ju så kallt ändå😛

    Hade så bra

Kommentera

