Bokbytarsajten Bookmooch finns nu på svenska!

3 Feb

Via Köpstoppsbloggen fick jag tips om att den internationella bokbytarsidan BookMooch nu lanseras på svenska. Skoj! Har själv varit med i BookMooch i över ett år nu och bytt till mig hela 14 böcker än så länge. Riktigt trevlig idé, dock kan frakten kosta en hel del så det kan vara en idé att limitera sitt bokskickande till Europa enbart (råkade skicka en pocket till Japan för hela 92 kr…).

4 svar to “Bokbytarsajten Bookmooch finns nu på svenska!”

  1. frida 03 februari 2010 den 23:19 #

    haha, jag har också ”råkat” skicka en pocket till Japan…dyrt blev det…

  2. Maria 07 februari 2010 den 1:00 #

    Jag provade förresten morotssoppan, blev inte helt enligt receptet för min far avskyr kokosmjölk så jag tog havregrädde istället (och så var det nån krydda som vi inte hade). Soppan blev ganska söt så jag funderar på om man kan ha i nån mer ”salt” eller besk grönsak (morötter är ju ganska söta). Men på det hela taget en klart godkänd soppa som var enkel att göra. Jag tillsatte även ca en halv dl röda linser, bara för sakens skull liksom.

    Nästa gång jag gör den ska jag använda ännu mer curry i början så det blir lite mer sting, och kanske skulle det passa med sambal oelek också. (Och så får jag lov att prova göra med kokosmjölk nån dag när farsan ska käka nån annanstans…)

    Nu ska jag söka efter fler recept på din blogg!! Jag hatar verkligen att laga mat men när jag gör veganmat så är det mycket mer överkomligt, kanske för att det känns mer som ett ”projekt” för mig (och jag gillar projekt, som tex paltkokning).

    • Maria 07 februari 2010 den 23:35 #

      Kul att du testade soppan! Fast själva grejen är just att ha kokosmjölk i, då blir den helt lovely, jag lovar dig. Testa nån gång!
      Låter bra med projektmat, visst är det lite roligare med projektmat än med standardmat? Och jag har ju ännu inte gjort mitt första paltkok…jisses…32 år och har bott här nästan hela mitt liv, men en vacker dag skall det ske!

      • Maria 12 februari 2010 den 16:21 #

        Jepp, ska apselut testa med kokosmjölk nästa gång. Ja, jag står hellre och lagar nåt som tar flera timmar eller består av flera moment än att bara slänga ihop en pastasås…

        Men Maria, du vet väl att man inte räknas som en äkta norrlänning förrns man kokat palt?!😉 Illa!

Kommentera

