Rensa i röran -utmaning

31 Dec


Har du en känsla av att det finns saker att rensa upp i lägenheten eller kanske i förrådet nu när det nya året stundar? Haka på rensa i röran-utmaningen på Ulrika Gabriels blogg! Rensningen kan vara av den mindre varianten, t ex en sminkväska eller varför inte toalettskåpet, lika gärna som en större utmaning som garderoben eller förrådet. Viktigt är att du fotar både före och efter rensningen – det peppar att se skillnaden!

Jag hakar på utmaningen och börjar med mina två garderober som just nu ser ut såhär:


Planen är att ordna ordentliga förvaringslådor till båda garderoberna så att alla prylar och sockar och kläder får egna, gärna trevliga, uppmärkta lådor att förvaras i. Nästa steg blir att tillsammans med sambon ordna upp i förrådet, dvs slänga hälften av skräpet som ligger där och samlar damm.

Såhär gick det senast när jag rensade i röran:

– Linneskåpet
– Köksskåpet

9 svar to “Rensa i röran -utmaning”

  1. Marica 31 december 2009 den 9:59 #

    Hej!
    Jag tänker haka på men måste man fota sin katastrof innan man redaer upp den ? Din röra var ju inte så farlig om man jämför med min förvarings garderob. ( dit allt som ingen använder hamnar)

    • Maria 03 januari 2010 den 14:34 #

      Hej Marica, kul att du hakar på! Men jag tycker absolut man kan avstå från fotograferandet, det är inte alla som är redo att visa upp sin röra för omvärlden😉

  2. Nina 31 december 2009 den 10:21 #

    Hakar på såhär lite i efterhand🙂 Rensade ur tre garderober i förrgår!

    • Maria 03 januari 2010 den 14:34 #

      Wow, vad bra gjort! Hur många kassar kläder blev det?

  3. Jenny 02 januari 2010 den 23:28 #

    Vilken bra utmaning! Passar bra ihop med ett av mina nyårslöften som handlar om att ta tag i mina projekt, och ett projekt har varit just att rensa våra klädkammare. Tog tag i det nu under kvällen, men den är lite svårfotad så det bidde inget till bloggen. Kanske när jag tar tag i nästa…

    • Maria 03 januari 2010 den 14:35 #

      Har också ett inofficiellt löfte att i år ska saker bli gjorda på en gång, och INTE skjutas upp. T ex nåt så enkelt som att betala räkningarna i tid och inte ständigt en dag för sent. Tror det är bra för ens karaktär att styra upp lite!

  4. frida 04 januari 2010 den 22:49 #

    Jag har städat på skrivbordet och i badrumshyllorna🙂

    • Maria 05 januari 2010 den 12:58 #

      Well done! Visst är det något speciellt med ett nytt år och den där känslan av att vilja fixa och dona och organisera🙂

      • frida 05 januari 2010 den 14:17 #

        Ja – och det hjälper att vara hemma med en förkylning så att man blir rejält uttråkad och plötsligt tycker att det känns jättekul att rensa i röran😉 Mitt förkylda jag orkar dock inte med några större projekt, men lite smårensning och -städning blir det i alla fall.

Kommentera

