Olika kosthållningars miljöpåverkan i en tabell

23 Nov

Tyska Der Spiegel har presenterat denna tabell från Foodwatch nyligen.
Att vegansk kosthållning har minst miljöpåverkan på växthuseffekten har varit känt sedan länge, men det är alltid trevligt och nyttigt att se sådana här tabeller som visar på skillnaderna mellan olika kosthållningar.

2 svar to “Olika kosthållningars miljöpåverkan i en tabell”

  1. frida 25 november 2009 den 11:37 #

    Var hittade du denna tabell? Jag skulle vilja länka till den på fb. Det är tänkvärt för mig som vegetarian att det är sån stor skillnad ändå…men jag äter mest veganskt iofs, med undantag för smör och ibland ost.

    • Maria 25 november 2009 den 12:54 #

      Hittade tabellen på en annan miljöinriktad blogg, men som du ser är den dels publicerad i den stora tyska dagstidningen Der Spiegel och dels framtagen av Foodwatch. Båda är kvalitetsstämplar enligt mig.

      Om du vill veta mer om Foodwatch rekommenderar jag ett besök på deras hemsida (text på engelska): http://www.foodwatch.de/english/index_ger.html

Kommentera

