Balkong-inspiration

31 Okt

Kikade in på en av mina favoritbloggar – Craftzine.com – och fick syn på dessa fina balkongmöbler som är gjorda av 100% återvunnet material:

Blev direkt inspirerad att göra något liknande hemma. Min balkong är trevlig och bra storlek, men de vita plastmöblerna är otympliga, fula och tar upp halva ytan. Lösningen ovan skulle kännas betydligt mer trivsam och funktionell, där kanterna på balkongen utnyttjas ordentligt. Nu vet jag inte om jag kan hitta likadana stapelpallar som på bilden eftersom jag bor i Sverige och författaren till inlägget i USA, men något liknande bör gå att hitta, gärna med förvaringsutrymme inuti också så att alla sommarens blomkrukor etc kunde få plats i dem. Dynorna på bilden kan man ju förstås ta in över vintern då balkongen inte används lika flitigt för att undvika fukt- och mögelskador i tyget. Läs artikeln här.

Någon fler som blir balkong-inspirerad?

4 svar to “Balkong-inspiration”

  1. Maria 02 november 2009 den 12:43 #

    De där möblerna är ju skitfina! Fast jag skulle nog rekommendera fler puffiga kuddar som ryggstöd, får nog lite ont i ryggen annars. Hoppas du hittar nåt vettigt material så du kan göra en egen version av det här! Skulle vara sjukt kul att se.

  2. tove 04 november 2009 den 19:52 #

    Det jag gillar mest är en katt som inte rymmer. Kanske vore nåt för er? 🙂

  3. Oskar 07 november 2009 den 22:49 #

    Hej Maria,
    i veckan som var såg jag en container fylld med bland annat lastpallar vid OKQ8 på Teg. 🙂

    • Admin 08 november 2009 den 20:47 #

      Åhå! kanske ett blivande balkongprojekt med andra ord. Bra tips =)

Kommentera

