Lev enklare – skriv på handen

23 Okt

I helgen när du ska ut och shoppa på stan: Skriv ”LEV ENKLARE” på handen så får du (och andra som råkar se texten) en påminnelse om att konsumera och leva enklare och mer hållbart.

Jag kommer att ha kvar texten hela helgen under mitt Göteborgsbesök, där viss shopping förmodligen kommer att ske, men troligen även undvikas.

Lästips: Lev enklare – idéer för en hållbar livsstil, av Gisela Lindé.

4 svar to “Lev enklare – skriv på handen”

  1. Nina 23 oktober 2009 den 10:55 #

    Smart!
    Jag är jätteglad att Gisela kommer till mina trakter i början på nästa år, ska absolut gå på hennes föreläsning!

    • Admin 26 oktober 2009 den 13:05 #

      Åh vore himla intressant att höra henne prata!

  2. Lesly 23 november 2009 den 15:56 #

    smart tips, bra att visa upp för andra så där halvdiskret. Hur gick det i gbg? kunde du hålla dig från shoppingen?

    • Admin 23 november 2009 den 16:34 #

      Det gick bra! Jag höll min budget och inhandlade endast det jag bestämt mig i förväg att köpa, förutom en extra produkt från Lush. Helt klart hjälpte texten på handen till🙂

Kommentera

