Swappa kläder via bloggen!

26 Jun
Utomhus-swap i Umeå
Utomhus-swap i Umeå

 Vad sägs om att swappa via bloggen?

  1. Skriv en kommentar till detta inlägg om att du är intresserad.
  2. Ta ett foto på max 10 klädesplagg (dela gärna upp på två bilder).
  3. Skriv vilka storlekar plaggen är, och kanske vilket märke de är av.
  4. Skicka bilder + text till mig så lägger jag upp dem i bloggen tillsammans med en länk till din blogg.
  5. Det får gärna vara SOMMARTEMA på kläderna.

Inskickandet av swapp-foton med tillhörande texter pågår från och med idag till och med söndag den 28:e juni kl 21:00. När jag sedan lägger upp swap-materialet är det fritt fram för alla deltagare att swappa från varandra!

Deltagarna i swappen betalar själva för att skicka kläderna med posten till klädernas nya ägare.

Vill du läsa mer om swapping? Kika in på http://kollektivmek.blogspot.com/ för att se bilder från swappar som jag varit med och arrangerat i Umeå.

5 svar to “Swappa kläder via bloggen!”

  1. Josefin Lundberg 30 juni 2009 den 17:23 #

    Tycker det verkar som att ni gör det hela på tok för komplicerat och krångligt. Varför säljer ni inte bara kläderna så kan ni köpa av varandra rakt av utan att måsta hitta ett särskilt plagg att byta mot ett annat med en viss person? Vi skapade väl pengar för att slippa krånglig byteshandel?

    • Admin 01 juli 2009 den 8:52 #

      Hej Josefin, välkommen till bloggen!
      Swapping för mig är ett sätt att undgå att använda pengar. Alla har inte råd att köpa nya (eller begagnade) kläder och jag gillar att uppmuntra till en hållbar livsstil där pengar inte är hela världen. Enligt min åsikt (och många andra swappare) finns det viktigare saker i livet än pengar. Dessutom tycker jag inte att byteshandel är särskilt krångligt, bara trevligt 🙂

      • Josefin 05 juli 2009 den 13:10 #

        Okej. Fast om man säljer begagnat får man ju pengar att köpa annat begagnat för. Lika enkelt, fast det är väl en smaksak vad man föredrar då.

  2. Petra 02 januari 2010 den 20:14 #

    Har det gått bra med swappandet?

    • Maria 03 januari 2010 den 14:35 #

      Det var ingen som hakade på min swapping-idé, så jag håller mig till att delta i och anordna egna swappar i Umeå istället 🙂

Kommentera

