32-boken, hjälp mig att fylla den!

16 Jun

Som jag skrivit om i ett tidigare inlägg har jag varit peppad på att göra en 32-bok som ska innehålla en lista på 32 saker jag ska göra under det år jag fyllt 32. Eftersom det är idag jag fyller så har jag påbörjat en lista men efterlyser förslag från er läsare.

Jag har utgått från Elise Blahas blogg Enjoy It och hennes blogginlägg om när hon gjorde en 24-bok.

Elises 24 to do list-bok

Elises 24 to do list-bok

Listan ska innehålla roliga saker och inte bara en massa krav på en själv. Det bör finnas lika många blad i boken som antal år en fyller, så att när varje grej är gjord kan en dokumentera det i boken och spara den.

Såhär ser min lista ut än så hittills:

  1. Hitta en skrivmaskin
  2. Sy nya gardinkappor till vardagsrummet
  3. Gå i Skulpturparken på Umedalen
  4. Besöka släktingar på Västkusten
  5. Åka på en romantisk weekend med sambon
  6. Lösa ett svårt korsord
  7. Framkalla foton till mitt fotoalbum
  8. Åka på IKSU Spa med Emma
  9. Läsa Battle Angel Alita-mangan på franska
  10. Gå på en fotbolls- eller hockeymatch
  11. Sy en lite galen klänning
  12. Bjuda på smörgåstårta
  13. Fika på stan med Lotta
  14. Prova på en maträtt jag är skeptisk till
  15. Skriva ett kärleksbrev
  16. Krama ett träd
  17. Sova under bar himmel
  18. Läsa om hela Elfquest-serien

Hjälp mig komma på fler roliga, trevliga och bra grejer att göra under de följande 364 dagarna!

9 svar to “32-boken, hjälp mig att fylla den!”

  1. frida 16 juni 2009 den 22:37 #

    GRATTIS! Ska fundera på roliga och bra saker att göra.

  2. Ewa 17 juni 2009 den 0:51 #

    Hälsa på en vilt främmande människa på valfritt ställe.

  3. Ewa 17 juni 2009 den 0:56 #

    Kolla in bloggen http://www.365saker.se/ här finns massa bra tips!

  4. Lotta 17 juni 2009 den 8:29 #

    Hoppas du fick mitt sms? Vad är det för skrivmaskin du är ute efter? Jag har en som ligger och skräpar någonstans.

    Hoppas du hade en bra födelsedag. Kram

  5. Lotta 17 juni 2009 den 8:31 #

    Tycker du kan lägga till fika med Lotta på listan också. 😉

  6. frida 17 juni 2009 den 15:43 #

    Lära dig att virka. (Eller kan du redan det?)

  7. Lolitalotta 17 juni 2009 den 20:43 #

    Grattis i efterskott!
    Smaka på någon maträtt du är skeptisk till!

  8. Admin 17 juni 2009 den 22:15 #

    Fina tips, nu har de kommit med =)

  9. Admin 17 juni 2009 den 22:16 #

    Lotta: Har fått nys om en skrivmaskin hos sambons föräldrar, ska kolla in den, annars är jag såklart nyfiken på den du har 🙂

Kommentera

