25 min morgonyoga-video

19 Maj


Vill du yoga en stund på morgonen innan du går till jobbet/skolan men får aldrig riktigt till det? Då kan jag mycket varmt rekommendera Jason Crandells Morning Sequence på Yoga Journals hemsida. Du blir ledd genom ett behagligt 25 min långt morgonanpassat yogapass med enkla och bra hatha yoga-övningar. Se bara till att rulla ut yogamattan kvällen innan och ställa klockan på 25 min tidigare än du brukar gå upp – det är värt det.

Sedan två veckor tillbaka har jag ägnat (nästan) varje morgon åt att yoga, och det känns så himla bra. Jag hade lyckats glömma hur bra kroppen mår av att yoga ofta. Hållningen blir klart bättre, musklerna tonas och det där lilla ryggontet som jag får av att sitta framför datorn på kontoret om dagarna är som bortblåst. Nu yogar jag 5-6 morgnar i veckan och växlar mellan Jason Crandells 25 min Morning Sequence och de 60 min långa yogapassen på www.yogatoday.com

Kom igång du också!

15 svar to “25 min morgonyoga-video”

  1. Johanna 19 maj 2009 den 7:32 #

    Det borde man verkligen!
    Jag har dessutom inga undanflykter som är hemma och pluggar hela dagarna… Ska ta tag i det! Snart 😉
    För nu till mitt problem. Jag är hungrig som en tok. Har du tips på ett mättande mål mat? Jag tycker jag äter konstant men magen ekar tomt. Helt galet!
    Det är andra dan och jag orkar inte göra något. Är iofs piggare än vanligt men allt jag kan tänka på är hungern 😉

  2. Johanna 19 maj 2009 den 7:32 #

    Det borde man verkligen!
    Jag har dessutom inga undanflykter som är hemma och pluggar hela dagarna… Ska ta tag i det! Snart 😉
    För nu till mitt problem. Jag är hungrig som en tok. Har du tips på ett mättande mål mat? Jag tycker jag äter konstant men magen ekar tomt. Helt galet!
    Det är andra dan och jag orkar inte göra något. Är iofs piggare än vanligt men allt jag kan tänka på är hungern 😉

  3. Nina 19 maj 2009 den 8:51 #

    Vad fint att du kommit igång igen! Det är fantastiskt hur stor skillnad det gör att yoga på morgonen. Det ger energi för hela dagen och tar, precis som du skriver, bort små onödiga krämpor vi har. Vi ses på mattan 🙂

  4. Maria 19 maj 2009 den 9:33 #

    Johanna: Åh HUNGERN jag vet! Jag är också nästan konstant hungrig när jag kör Raw Food. Men kläm en extra banan och en avokado så borde det mätta lite extra 🙂

    Nina: Tack för dina uppmuntrande ord! Känns toppen att vara på yoga-topp igen 🙂

  5. Johanna 19 maj 2009 den 12:11 #

    Jag har lämnat en liten beskrivning över min mat än sålänge i bloggen men det känns skönt att höra att jag inte är ensam om att hungra på levande föda 😉

  6. Ulrika Gabriel 19 maj 2009 den 12:45 #

    Tack för tipset!
    Ska faktiskt ta och prova på 25-minuters passet någon morgon inom en snar framtid. Det känns som en fantastisk start på dagen.
    Allt gott till dig! // Ulrika

  7. Monica 19 maj 2009 den 17:01 #

    Det där ska jag överväga. Brukar ta en 30min morgonpromenad men det vore kanske en god idé att varva med yoga. Hm.

  8. Johanna 20 maj 2009 den 14:08 #

    Jag blev inspirerad och körde ett yogapass imorse! 🙂
    Fast en hel timma eftersom jag ändå är hemma och skräpar hela dagen 😉

  9. frida 20 maj 2009 den 19:53 #

    Ska testa imorgon! 🙂

  10. Maria 25 maj 2009 den 19:52 #

    Bra jobbat Johanna – det är bra gjort att du tog dig tid och ork att testa något nytt =)

    Frida – vad tyckte du om videon?

    NÅn annan som testat?

  11. Lotta 19 mars 2012 den 7:12 #

    Tack för tipset! Den ena videon jag testade var riktigt bra och trevligt koncept att kunna variera videon något till ett förmånligt pris.

    • Maria 25 mars 2012 den 20:32 #

      Kul att du vågade prova 🙂

  12. anxiety attacks 23 maj 2013 den 21:37 #

    When the items aren’t used you will push it in return to as soon as each 2 or three months, however make sure you tend to be doing it often enough which the measure build up isn’t so far visable
    after your wash the product. Most of these coffee makers, although these are typically less acquainted, offer something countless for coffee fanatics, regardless of whether through the sheer type of coffee designs and additionally flavors available for pod machines, or even the Older World taste
    developed.

  13. Eugenio 24 maj 2013 den 22:42 #

    Total business is certainly one of the trusted names and also aims at providing very best services to the customers.
    Brick pavers can be made from clay-based, shale, soft slate, calcium
    silicate, concrete, or perhaps shaped from quarried rock.

    Who knows, your might like your new writing position
    a great deal your do not hope to search for another career once again.

    The final level of construction comprises the furnishings, painting, fixture and also
    appliances.

  14. Round dining Table For 10 07 juni 2013 den 9:11 #

    all would like to have the really eating table that should attract
    the guests and also family. Alternatively your can buy
    put mats you can choose at the individual spaces.
    In many homes, the oval glass dining table serves as the gathering place
    of the family.Warm lighting with more light bulbs and lower wattage per light bulb definitely
    will enhance the room and bring depth to the modern dining table sets.
    Since San Francisco inside designer Randall Koll says: Placing the piece of substance upcoming in order to cheaper items makes them look like a lot more than these are typically.

Kommentera

