Core-tisdag

3 Feb

Jippi! Jag har fått med sambon att haka på core-träning kl sex på tisdagar! Han har pratat länge om att ta upp lite träning igen, men behövde visst en ordentlig spark i baken. Med ett stillasittande jobb är det bra med både konditions- och styrketräning på fritiden. Core är bål-träning, dvs fokus ligger på rygg- och magmuskler. Passet är endast 30 min långt men jobbigt som tusan. Rekommenderas till alla er skrivbords-jobbare där ute!

4 svar to “Core-tisdag”

  1. tove l o o n 03 februari 2009 den 16:48 #

    jag vill också träna core med dig! får jag vara med nån tisdag?

  2. Maria 03 februari 2009 den 21:48 #

    Klart du får!! Ju fler desto roligare 🙂

  3. frida 03 februari 2009 den 22:14 #

    Jag kanske måste prova det då! Jag skulle behöva något nytt och spännande… 🙂

  4. Maria 04 februari 2009 den 10:32 #

    Frida: Ja det är nytt, otroligt tufft (måååånga hemska situps) men KORT och intensivt åtminstone =)

    Dessutom ges alternativ på de flesta övningar så en behöver inte dräpa sig första gångerna 😉

Kommentera

