Uppdraget rädda världen: #76, #69, och #30

26 Dec


I en av årets julklappar fann jag en bok med titeln ”Uppdraget rädda världen” utgiven av Nicotext. Boken innehåller 105 olika miljöknutna uppdrag som läsaren ombedes fullfölja.
En hel del smarta och bra uppdrag, men även en del mer extrema och flummiga typ ”ha sex utomhus” eller ”använd samma tuggummi i en vecka”.

Kommer att lägga upp en bild i bloggen varje gång jag slutfört ett uppdrag.



8 svar to “Uppdraget rädda världen: #76, #69, och #30”

  1. sakomsolen 26 december 2008 den 14:42 #

    bjud in en granne att duscha, underbart!

  2. Rose-Marie 26 december 2008 den 17:21 #

    Jag har inte träffat grannen än…han/hon kommer ju att tro att jag är galen!!! 😉

    Dessutom är min erfarenhet att om en guppduschar så tar det längre tid. aha!

  3. Ulrika Gabriel 26 december 2008 den 21:23 #

    Men åh vilken bra bok!
    Och det där med gruppduschar kan ju bli riktigt spännande – eller inte.
    Ska kolla upp om jag kan hitta boken själv. Tack för tipset!

  4. Ulrika Gabriel 26 december 2008 den 21:23 #

    Men åh vilken bra bok!
    Och det där med gruppduschar kan ju bli riktigt spännande – eller inte.
    Ska kolla upp om jag kan hitta boken själv. Tack för tipset!

  5. Ewa 27 december 2008 den 19:01 #

    Å vad du kämpar på. Ska nog oxå adoptera en isbjörn. =)

  6. Ewa 27 december 2008 den 19:01 #

    Å vad du kämpar på. Ska nog oxå adoptera en isbjörn. =)

  7. Maria 31 januari 2011 den 0:23 #

    Det vore jättekul om du skrev ut flera uppdrag ur boken, och uppmuntrade dina läsare till att göra dem!

    • Maria 31 januari 2011 den 21:42 #

      Bra idé!

Kommentera

