Vinnare av tetra-börsarna + tutorial

11 Dec

Grattis till samtliga 8 deltagare i tetrabörs-tävlingen!
Eftersom jag har ett så stort lager av tetra-börsar bestämde jag mig igår kväll för att ge samtliga tävlande varsin börs. Skicka ett e-mail med din adress till maria(at)mend-me.com så lägger jag börsen på lådan redan idag.

En tutorial för hur du gör din egen tetrabörs:
1. Rengör förpackningen och klipp av kanterna längst upp och längst ner. Platta till kartongen och vik in sidorna enligt bilden ovan.

2. Måtta in kartongen i tre delar. Vi upp den undre tredjedelen.

3. Vik sedan ner den övre tredjedelen.

4. Klipp bort från den övre delen så att endast baksidan är kvar (enligt bilden).

5. Häfta ihop sidorna med en häftklammer på vardera sida.

6. Klipp till och forma överdelen som du vill ha den. Jag brukar runda kanterna lite. Sätt ett gummiband runt för att hålla ihop börsen, eller använd dig av självhäftande kardborreband.

4 svar to “Vinnare av tetra-börsarna + tutorial”

  1. Pain is just weakness leaving your body 11 december 2008 den 17:53 #

    Vet du Maria du behöver inte skicka nån till mig för jag bor s.a.s en bit bort . Om du tar båten över ”potten” , (du vet den där skraltiga båten som går mellan din stad och min stad) så kommer du till mig =)

  2. Anonymous 12 december 2008 den 11:38 #

    Grymt kul att vi alla vann! Ska maila adressen. Och skitbra att du la upp en tutorial, tack för det! 🙂

    /Maria på 23:an

  3. förslaget 02 juli 2013 den 10:24 #

    Jag har ett förslag till förbättring! om man tar i steg 1 och inte klipper bort korken(skruvkork) så kan den fungera som lås till börsen. man öppnar upp där uppe och klipper bort botten. sen tar man 2/3 av förpackningen och viker de mot varandra, korken ska vara ytterst. sen har man ¨bottendelen¨ kvar. om man har vikt de andra rätt så ska man ha korken mot sig och då ska man klippa på ¨baksidan¨ ett runt hål som passar på korken. det andra framför klipper man bort. fattade ni den lite komplicerade beskrivningen?! man ska också som sista touch häfta ihop korkdelen och 2/3 dels delen.
    😉 bara ett förslag…

    • Maria peppen 02 juli 2013 den 11:27 #

      Vilket bra förslag, tusen tack för tipset 🙂

Kommentera

